April 16, 2024

KUALA LUMPUR – Berita gempak! Ernie Zakri, penyanyi popular yang baru saja melancarkan album terbaharunya “Aura” beberapa bulan lalu, kini sedang giat mempromosikan koleksi karyanya dengan semangat yang membara. Turut dimuatkan dalam album tersebut ialah single ‘Masing Masing,’ hasil kolaborasi dengan Ade Govinda dari Indonesia. Ernie meluangkan masa untuk melancong ke negara jiran demi memperkenalkan lagu yang sangat menyentuh ini kepada peminat muzik.

Lagu ‘Masing Masing’ membawa tema putus cinta dengan pengubahannya yang terhasil dari kerjasama Ade Govinda dan Nabila V. Kisahnya menyentuh hati, menceritakan tentang pasangan yang terpaksa berpisah demi mencari kebahagiaan masing-masing. Antara tembakan album ini turut mendapat tempat di hati pendengar Malaysia dan muncul di tangga ke-8 Carta ERA 40. MV ‘Masing Masing’ juga mendapat sebanyak 1.4 juta penonton dalam masa dua bulan, terumatanya dari peminat dan rakan-rakan Ernie Zakri yang berada di Malaysia dan Indonesia.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada peminat-peminat saya yang menyokong lagu saya, ‘Masing Masing’, dan saya berharap akan dapat melawat Indonesia lagi pada masa yang akan datang untuk membuat persembahan ‘Masing Masing’” jelas Ernie. 

Ernie memulakan lawatan promosi di Jakarta pada 15 Januari 2024 dengan agenda yang padat. Dalam tempoh singkat, Ernie telah muncul dalam pelbagai wawancara media. Ernie ke Kinari Warta Kota Podcast dan iradio Jakarta sebelum membuat penampilan yang mengasyikkan di Sea Today Morning Show dan Pro 2 Jakarta. Momentum yang bersemangat berlanjut saat dia mengambil alih media Indonesia dengan penampilan tamu yang menarik di Detik Pagi, Celebrits Okezone, dan I Talk Insert, menandai kehadirannya di arena media Indonesia.

Keesokan harinya, blitz media semakin intens dengan wawancara yang memikat di In Today Media dan pertemuan yang menarik dengan suara terhormat JakFM. Sesi promosi ini ditutup dengan penampilan yang memikat oleh Ernie Zakri dan Ade Govinda dengan lagunya ‘Masing Masing’ di ikonik Anjungan Sarinah Jakarta, meninggalkan kesan yang abadi pada para penggemar dan media.

“Saya sangat gembira dengan rangka promosi di Jakarta. Malah saya tidak sangka penerimaan pihak media di sana begitu baik terhadap saya. Mereka memberikan kerjasama yang baik. Walaupun penat mengejar masa, saya gembira dengan apa yang telah dirancang oleh pihak syarikat rakaman Universal Music Malaysia dan MyMusic Records,” jelas Ernie.

Ernie, yang sebelum ini memukau penonton dengan hit ‘Hal Hebat’ dalam kerjasama dengan Govinda, mempunyai harapan tinggi untuk lagu ‘Masing Masing’ di Indonesia. 

“Semestinya saya hendak yang terbaik untuk lagu ini. Saya berharap lagu ini akan diterima oleh pendengar muzik Indonesia kerana harapan saya pada lagu dan album ini sangat besar. Namun, cita-cita harus terletak pada rezeki dan usaha saya. Semoga saya akan menerima khabar yang baik-baik sahaja dari Indonesia,” ulas Ernie tentang harapannya mempromosikan lagu dan albumnya di Indonesia. 

Beliau memberi jaminan untuk memberikan fokus kepada promosi album “Aura” dan turut merancang album seterusnya selepas pulang dari Jakarta. Semangat dan tekadnya semakin berkobar, dan ramai yang menantikan persembahan dan konsert beliau yang bakal datang. Kini, kita sedia untuk menyokong perjalanan menarik seorang penyanyi berbakat ini!