May 21, 2024

Sebuah jentera skuter klasik dengan teknologi moden, sebuah kugiran yang berjaya memecah belahkan paksi dan minat muzik retro dalam dunia masa kini buat julung kalinya berkolaborasi.

Sudah tentu kolaborasi Royal Alloy, jenama dari United Kingdom dengan kugiran Masdo yang sudah menebarkan harum seni mereka ke seluruh Nusantara ini adalah satu usaha mantap, bergaya dan mantap.

Gabungan Royal Alloy dan Kugiran Masdo ini kemudian menjadi intepretasi kepada kuasa tarikan di antara retro dan moden yang menambah gaya kehidupan masa kini dan tentu sekali bakal menjadi nostalgia yang tidak akan mati.

“Adalah sebuah kejayaan apabila Royal Alloy Malaysia dapat menjalinkan kolaborasi dengan band muzik yang sangat berbakat besar, popular dan cukup diminati bukan hanya di Malaysia tetapi sehingga Singapore Indonesia dan Brunei.

“Buat Royal Alloy Malaysia, pemilihan Kugiran Masdo sebagai ‘iklan bergerak’ kami adalah selaras dengan jentera skuter yang bergaya klasik tetapi berteknologi moden sementara Masdo pula adalah para pemuzik generasi kini yang moden tetapi membangkitkan keghairahan terhadap karya-karya bernuansa retro.

“Kolaborasi Royal Alloy X Masdo ini akan mencipta nostalgia sama seperA berdekadnya penjenamaan jentera kami menemani kehidupan para penggunanya,” ujar Dato’ Nik Izani Nik Ibrahim dari Royal Alloy Malaysia.

Royal Alloy X Masdo ini juga menurut Dato’ Nik lagi, akan mencipta gelombang baharu dalam pengguna jentera skuter.

“Jika skuter mungkin pernah popular pada satu-satu era dan dianggap digunakan oleh segelintir golongan, namun menerusi kolaborasi Royal Alloy X Masdo kami mahu mencipta gelombang dengan melihat lebih banyak generasi muda menunggang skuter di jalan raya,” katanya lagi.

Bagi Masdo yang dianggotai Ali Sariah, Putuceri dan Asmawi lamaran berkolaborasi dengan jenama jentera skuter yang tersohor ini sebagai sebuah pengiktirafan buat mereka sejak terbabit dalam dunia seni pada 2015 tahun.

Kolaborasi Royal Allay x Masdo juga menjadi lambang selain bakat dan mutu muzik yang diketengahkan, imej retro diperkenalkan kugiran tersebut kepada umum membuat penjenamaan mereka kuat.

“Menerima lamaran Royal Alloy Malaysia untuk projek atau kolaborasi ini ibarat bulan jatuh ke riba dan membuat Masdo mahu terus ‘Bercanda Di Malam Yang Indah’.

“Ia adalah sebuah penghormatan buat Masdo menjalin kerjasama dengan jenama yang sudah dikenali sejak berdekad lamanya. Kami berharap Royal Alloy x Masdo akan mencapai matlamat seperti yang diinginkan.

“Mari kita menikmati hidup dalam aroma retro tetapi moden sama seperti Royal Alloy dan Masdo,” ujar Ali Sariah.

Menerusi kolaborasi yang telah dimerterai, Royal Alloy x Masdo keluar dengan skuter edisi khas terhad yang diberi julukan Dinda bersempena dengan judul salah satu hit popular kugiran tersebut.

Syarikat Mofaz Motosikal Sdn Bhd yang ditubuhkan sejak 1980 kini menjadi pengedar tunggal Royal Alloy di Malaysia.