May 22, 2024
LEBARAN YANG HIBA - THE ALIF

KUALA LUMPUR – Kumpulan muzik tanah air, The Alif, dengan bangganya mengumumkan pelancaran lagu raya terbaharu mereka yang berjudul “Lebaran yang Hiba”. Lagu ini akan dirilis secara rasmi pada 4 April 2024, menandakan kedatangan bulan suci Ramadan dan menyambut perayaan Hari Raya.

Dengan menggabungkan elemen muzik klasik dan moden, “Lebaran yang Hiba” menawarkan kombinasi harmoni yang menawan dengan melodi yang memukau. Bunyi-bunyian elektronik dan instrumen moden yang digunakan dalam lagu ini mencipta atmosfera yang unik dan menarik, menyentuh jiwa para pendengar dari pelbagai lapisan masyarakat.

Lagu ini mengisahkan kisah seorang anak yang merasakan kesedihan yang mendalam ketika kehilangan ibunya pada saat menyambut Lebaran. Dengan lirik yang penuh emosi dan melodi yang memikat, lagu ini menyeret pendengar dalam perjalanan emosi yang mendalam, merangkumi rasa kehilangan, keperitan, dan juga harapan untuk masa depan yang lebih baik.

Kumpulan The Alif berharap agar lagu ini dapat menjadi penghubung antara generasi, menyatukan orang-orang dari berbagai latar belakang dengan membangkitkan kenangan yang mendalam dan rasa kebersamaan semasa merayakan perayaan Lebaran.

Lagu “Lebaran yang Hiba” oleh Kumpulan The Alif akan tersedia untuk didengar di seluruh platform muzik digital utama, termasuk Spotify, Apple Music, Deezer, YouTube Music, dan platform lainnya. Kami mengalu-alukan semua peminat muzik untuk menikmati lagu ini dan berkongsi pengalaman mereka dengan menggunakan tagar #LebaranYangHiba. Jangan lepaskan peluang untuk menikmati melodi yang memukau ini di platform muzik digital kesayangan anda.”

THE ALIF – LEBARAN YANG HIBA (MUSIC VIDEO)