July 18, 2024

Kali terakhir penyanyi dan pelakon Hannah Delisha muncul dengan single adalah pada 2021 menerusi lagu Terlalu Mudah.

Selepas tiga tahun, Hannah, 26, kembali menjadi penyanyi syarikat rakaman di bawah label Faithful Music. Sebagai buah tangan pertamanya, Hannah mempertaruhkan lagu Akan Tiba hasil ciptaan sepenuhnya oleh Faizal Tahir, Ja’a, Romeo dan Eugene Lai.

Hannah berkata, Akan Tiba adalah sebuah lagu motivasi yang memaparkan mesej harapan dan daya tahan yang kuat. 

Apatah lagi selepas mengalami keguguran baru-baru ini, Hannah menyalurkan emosi hatinya ke dalam lirik, menggalakkan pendengar untuk bergerak ke hadapan, meninggalkan kesedihan lalu di belakang, dan percaya bahawa hari yang lebih cerah akan datang.

“Lagu Akan Tiba bukan hanya sekadar sebuah lagu biasa, melainkan lebih dari itu. Lagu motivasi ini menyampaikan pesan-pesan inspiratif mengenai harapan dan kekuatan untuk menghadapi cabaran dengan penuh semangat. Dengan ritma yang membangkitkan semangat dan lirik yang memancarkan positif, lagu ini mampu membangun keyakinan dalam diri pendengarnya. 

“Melalui melodi yang penuh semangat dan melodi, Akan Tiba mampu merangsang perasaan positif dan memperkuat tekad untuk tidak menyerah di tengah cubaan hidup. Pesan motivasional dalam lagu ini sangat relevan dengan situasi keseharian ramai orang yang mungkin sedang berjuang melewati masa sukar. 

“Mendengarkan melodi yang menggerakkan jiwa dan lirik yang menghidupkan semangat, pendengar dapat merasakan kehangatan harapan yang mampu menyinari kegelapan. Dengan kata lain, lagu ini adalah sebuah sumber inspirasi yang mampu mempertajam fokus dan membangkitkan semangat juang untuk tetap melangkah maju dalam meraih impian,” katanya.

Menurutnya, lagu Akan Tiba juga ditujukan khas kepada peminat-peminatnya yang setia sejak awal kariernya. 

Akan Tiba bukan sekadar lagu, melainkan mewakili dari semangat pantang menyerah dan keyakinan atas datangnya waktu yang lebih baik dalam hidup setiap individu.

“Diharapkan lagu terbaharu ini mampu diterima baik peminat serta membawa sentuhan yang segar dan berbeza dalam landskap muzik Malaysia,” katanya.

Elemen kreatif yang digabungkan dalam lagu Akan Tiba, pastinya membuktikan bahawa Hannah adalah seorang artis serba boleh yang mampu mencipta impak dalam industri muzik tempatan. 

Lagu Akan Tiba ini bakal dilancarkan secara rasmi pada hari ini (12 Julai 2024) menerusi sesi siaran langsung yang bakal dikendalikan oleh Hannah di akaun TikTok miliknya bermula jam 8 malam.

Sesi siaran langsung ini dibuat selepas kali terakhirnya pada 2023 yang sebelumnya bersiaran tiga ke empat kali seminggu.

Serentak dengan itu, lagu Akan Tiba juga boleh distrim di semua platform muzik digital dan video muzik boleh ditonton di saluran YouTube Faithful Music.