May 22, 2024
reversi

KUALA LUMPUR – ‘Reversi’, filem tempatan arahan pengarah Adrian Teh yang terkenal dengan filem-filem popular seperti Malbatt: Misi Bakara dan Paskal The Movie telah dipilih sebagai satu-satunya wakil Malaysia di Festival Filem Far East Udine ke-26 di Itali, yang akan berlangsung dari 24 April hingga 2 Mei 2024. Sebelum ini filem Abang Adik pernah merangkul anugerah di festival filem tersebut.

Mengungkapkan kegembiraannya mengenai pemilihan ini, Adrian berkata, Ini merupakan satu penghormatan untuk sekali lagi mewakili Malaysia pada edisi tahun ini. “Reversi”, yang membuat premier dunia nya di Itali, adalah satu usaha baru bagi saya. Saya sangat beruntung dapat bekerjasama dengan kumpulan pelakon dan krew yang luar biasa.”

“Cerita ini adalah tentang cinta & kehilangan dan tentang apa yang akan terjadi jika kita diberikan peluang kedua. Saya berharap untuk berkongsi cerita ini bukan hanya dengan rakyat Malaysia, tetapi juga dengan penonton dunia dengan harapan cerita ini akan memberi inspirasi kepada kita untuk menghargai kehidupan dan orang yang kita sayang,” tambahnya.

‘Reversi’ mengisahkan tentang cinta seorang suami yang tidak berkesudahan kepada isteri dan anak lelakinya, yang berusaha sehabis baik untuk membetulkan kesalahannya pada masa lalu untuk masa depan yang lebih baik. Filem ini menandakan percubaan pertama Adrian Teh dalam genre drama dengan elemen perjalanan masa. Dengan pelakon-pelakon hebat seperti Beto Kusyairy, Shiqin Kamal, Vanidah Imran, dan Hasnul Rahmat, ‘Reversi’ bersedia untuk memikat penonton dari semua peringkat umur dengan penceritaan yang lebih mendalam dan lakonan yang menyentuh hati. Adrian sangat berbangga dengan filem terbarunya ini dan berjanji bahawa ini sesuatu yang belum pernah dilihat oleh rakyat Malaysia.

Filem ini diterbitkan bersama oleh ACT 2 Pictures, Clover Films, dan Golden Screen Cinemas. Selepas penayangan di Udine, Itali, ‘Reversi’ dijadualkan untuk tayangan perdana dalam tahun ini dan diedarkan oleh GSC Movies Sdn Bhd.